Ramazan je vrijeme za meditaciju i razmišljanje, on nas uči da se moramo suočiti sa problemima i pronači riješenje, ističe u svom novom nastavku Ramazanskih hronika dr. Tarik Ramadan, prenosi bh. novinska agencija Patria (NAP). Prema njegovim riječima, to je metod koji je koristio i poslanik Muhammed a.s. za pronalaženje odgovora na ključna životna pitanja.
– Proučavajući život Poslanika a.s. veoma je važno prisjetiti se događaja prije samog poslanstva, tj. objave, jer sve što je imao prije toga kasnije su bili samo instrumenti uz pomoć kojih je ostvarivao ciljeve svoje misije – ističe dr. Ramadan.
Kako smo vidjeli Poslanik a.s. je, navodi dr. Ramadan bio iznimno poštovan od strane drugih ljudi. Bio je poznat pod nadimcima istinoljubivi, povjerljivi, imao je moralnost i ljudskost, ali on nije bio sretan sa vjerom koju su iskazivali niti sa kulturom u kojoj su živjeli njegovi suvremenici.
– Obožavali su idole, što Poslanika a.s. nije moglo umiriti i zadovoljiti njegovu dušu. A, onda je Muhammed a. s. uradio dvije stvari. Prvo se suočio sa onim što mu se nije sviđalo. Pokazao je da mu se ne sviđa način na koji ljudi dolaze do odgovora, da mu se ne sviđa klanjanje idolima, osjećao je da je nešto pogrešno u tome i otvoreno je rekao „moram pronaći rješenje“ – navodi dr. Ramadan.
Potom se, kako kaže, Muhammed a. s. Odlučio izolirati kako bi čuo sam sebe, kako bi se pobrinuo o sebi. Dakle, problem je, zaključuje dr. Ramadan, uzeo za ozbiljno i nastojao pronaći rješenje izolirajući se od ljudi i povlačeći se u pećinu Hira. I dobio je odgovor od Boga: „Mir neka je s tobom, o Poslaniče!“
– Iz toga, za nas postače, proizilazi nešto jako važno: probleme koje imamo u životu moramo pogledati u oči, moramo se suočiti sa njima i pronaći rješenje. Upravo je ramazan vrijeme za meditaciju i razmišljanje, pronalaženje rješenja i postavljanje prioriteta na njihovo pravo mjesto. Tako je uradio i Poslanik a.s. i dobio odgovor, a tako trebamo uraditi i mi. Vjernici smo i moramo tražiti odgovore koji će doći ako se budemo brinuli o sebi – poručuje on i svoju osmu Ramazansku hroniku zaključuje riječima: I ne zaboravite reći onima koje volite da ih volite!
NE OSUĐUJTE DRUGE PRIJE NEGO POGLEDATE SVIJET NJIHOVIM OČIMA!
Islam traži da razumijemo druge i da tako unosimo mir u odnose među ljudima, kaže dr. Tarik Ramadan u sedmom nastavku svojih Ramazanskih hronika, prenosi bh. novinska agencija Patria. Prema njegovim riječima, upravo post nas podsjeća na osobine poslanika Muhammeda a.s. u njegovom odnosu prema ljudima.
– Danas ćemo spomenuti neke osobine Poslanika a.s. koje su dolazile do izražaja u njegovom odnosu sa ljudima, a koje je primjenjivao ne samo sa svojim najbližim, nego i sa moćnicima i vladarima. Taj njegov specifični odnosa možemo nazvati intelektualnom empatijom, koju tumačimo kao sposobnost da se stavimo u poziciju drugog, da stvari promatramo kroz njegove oči, a kako bi ih bolje razumjeli – navodi dr. Ramadan.
Bez osuđivanja, kako ističe, musliman treba pokušati razumjeti drugoga, jer tek onda je moguće riješiti određeni problem.
– Samo jedan od primjera takvog načina ophođenja prema ljudima je gradnja Ka´be. Vođe plemena su se svađale ko će postaviti Crni kamen u jedan od uglova Ka´be. U tom nadmetanju na kraju rekoše „pitat ćemo prvog ko naiđe“. Prvi koji je naišao je Muhammed a.s. koji u to vrijeme još nije bio Poslanik. Saslušao ih je, a zatim zatražio platno na čiju sredinu je stavio crni kamen, a sve vođe zamolio da uzmu po jedan kraj platna i podignu ga, kako bi on mogao postaviti Crni kamen na predviđeno mjesto. Vidimo da ih nije kritizirao, nego ih je slušao, nastojao ih razumjeti, a zatim izmiriti – zaključuje dr. Ramadan
Dakle, iz islamske perspektive, neohodno je pokazati izvrstan karakter, imati intelektualnu empatiju i nastojati uspostaviti mir među ljudima.
– Kako i Kur´an ističe: „Zaista su muslimani braća i sestre, pa ih mirite i poboljšavajte njihove odnose!“ Poslanik a.s. je upravo to radio, širio je mir i mirio muslimane. To je jedna od suštinskih poruka islama: dok postiš, dok živiš, budi onaj koji širi mir! Uspostavljaj prijeteljske odnose, pokušaj razvijati kod sebe intelektualnu empatiju kako bi kroz međusobno razumijevanje uspostavili mir i prijateljstvo, kaže dr. Ramdan završavajući svoju poruku riječima: Nikada ne zaboravite reći ljudima koje volite da ih volite!
BORITI SE ZA PRINCIPE ISTINE U SVAKOJ SITUACIJI
Kroz ramazanske hronike, posteći iz dana u dan, kroz primjere iz Poslanikovog a.s. životopisa nastojimo razumjeti vezu između vremena i prostora, okoline i ljudi, kaže u novom nastavku svojih Ramazanskih hronika dr. Tarik Ramadan.
Kako kaže, još u svojoj mladosti, prije poslanstva, Muhammed a.s. je bio poznat pod nadimcima Es-Sadik i El-Emin što zači istinoljubivi i pouzdani.
– Imao je odliku koja ga je izdvajala od drugih ljudi, a koju su drugi ljudi prepoznavali i voljeli kod njega. Na taj način ističe se važnost zastupanja dostojanstva, borbe za principe istine i povjerenja ma kakva situacija bila. Zbog tih svojih kvaliteta Poslanik je i odabran za misiju dostavljanja objave čovječanstvu „Zaista si ti Muhammede najljepšeg karaktera!“ – kaže dr. Ramadan.
Prema njegovim riječima Muhammed a.s. je principe poštenja i čestitosti primjenjivao je uvijek i prema bilo kome.
– Poznat je slučaj Zejda, poslanikovog ashaba i roba, kada su ga nakon bitke roditelji pozvali da se vrati kući. Muhamed a.s. je rekao da Zejd sam odluči. Upitan želi li se vratiti kući ili ostati sa Poslanikom a.s. rekao je „više volim biti sa Muhammedom“. Sama činjenica da rob bire da bude sa „gospodarem“ govori o tome koliko je Poslanik a.s. bio ljubazan i plemenit prema ljudima. Nakon tog događaja, Poslanik a.s. je Zejda učinio slobodnim čovjekom – ističe dr. Ramadan.
Moramo, kako je rekao, biti ljudi od povjerenja i ljudi od istine, truditi se da, posebno dok postimo, budemo moralni i dostojni primjera Poslanika a.s.
– Nikada ne zaboravite ljudima koje volite reći da ih volite! – zaključuje dr. Ramadan.
Dr. Ramadan, profesor na univerzitetu Oxford, Švicarac po rođenju, zbog svojih je progresivnih stavova i dubokog razumijevanja islama, postao jedan od najpoznatijih i najomiljenijih učenjaka u svijetu. Svoje ramazanske poruke, dr. Ramadan šalje kratkim video snimcima u kojima na jednostavan, ali razumljiv i praktičan način daje savjete vjernicima.
AKO TRAŽIMO PRAVEDNOST PREMA SEBI, MORAMO BITI PRAVEDNI PREMA DRUGIMA!
Pravednost tražimo za sebe, ali je put ka tome pravednost prema drugima, naveo je dr. Tarik Ramadan u petom nastavku svojih Ramazanskih hronika, javlja bh. novinska agencija Patria (NAP).
Dr. Ramadan u svojoj video poruci govori o pravdi i pravednosti, te podsjeća na događaj iz života Muhammeda a.s.,o kojem je on obavijestio svoje prijatelje i sljedbenike.
– Danas ćemo se prisjetiti događaja prije same objave, a koji je imao značaj i kada je Muhammed a.s. postao Poslanik. Jednog dana prisustvovao je veoma važnom sastanku u kući Abdullaha ibn Džudana, uglednog Mekelije. Na njemu se govorilo o slučaju jednog trgovca koji je došao u Meku, a sve ima veliku pouku za nas – naveo je.
Dr. Ramadan je spomenuo poznati događaj iz djetinjstva Muhammeda a.s., u predislamskoj Meki kada je jedan trgovac koji je došao iz Jemena bio oštećen. Robu je predao jednom imućnom Mekeliji, ali je ovaj odbio platiti računajući da ovaj stranac neće moći ostvariti svoje pravo. Međutim, nije bilo tako.
– Za tog čovjeka nije bilo nikoga ko bi se zauzeo za njegov slučaj, nije bilo, kako bi danas rekli nekoga ko bi lobirao za njega. Ali, Abdullah ibn Džudan je sazvao sve vođe plemena i predložio da urade nešto po tom pitanju. Tada je odlučeno da svako ko dođe u Mekku bude pravedno tretiran. Formiran je Savez pravednih. Odlučeno je da pravda i pravedno ponašanje treba da bude zastupljeno bez obzira na pripadnost nekom specifičnom plemenu – kaže dr. Ramadan.
Prema njegovim riječima, kada je kasnije nakon Poslanstva, Muhammed a.s. upitak o tom događaju rekao da ne bi ništa mijenjao u toj odluci, te da bi se i tad odazvao Savezu pravednih.
– Tako nam je svim muslimanima poslao tri važne poruke. Prva je da pravda znači svjedočenje da pripadamo monoteističkoj tradiciji Ibrahima a.s. Druga, da sve dobre stvari koje su bile prije nas potvrđujemo i prihvatamo. Ne moramo sve graditi od nule, kako i Kur´an kaže: „Poslali smo te da upotpuniš dobro ponašanje.“ Treća poruka se odnosi na to da, koliko god se trudili da budemo fer i pravedni prema sebi, trebamo biti pravedni i prema drugima. To je poruka islama. Dok postiš treba da daješ i budeš pravedan prema drugima, jer je to način da budeš pravedan i prema samom sebi – kaže dr. Ramadan, zaključujući svoju Ramazansku hroniku riječima: I ne zaboravite reći onima koje volite da ih volite!
izvor: nap.ba