VODITELJ: Svako muftijstvo ima određene karakteristike, bilo da su one historijske ili geografske. Vi ste muftija u muftijstvu koje geografski zauzima najveći prostor. Poprilično je razuđeno. Obuhvata tri kantona. Šta znači biti hercegovački muftija? Koliko geografija u stvari oblikuje naše viđenje svijeta, percepciju svijeta. Kako vi vidte to, u ovom slučaju s pozicije, da tako kažem, pregaoca Zajednice?
MUFTIJA: Odrednica zavičaja, podneblja, je sastavni dio čovjekovoga identiteta, bića. Ona prati čovjeka i u njegovom poslovnom, profesionalnom pravcu. Prati ga kroz život, i ja mislim da je ona vrlo uočljiva, upravo u ovom našem podneblju o kojem vi govorite i ona je uočljiva i povezana sa mojom ličnošću. Rekao bih da je taj dio (ta povezanost, taj odnos) da je usud. U jednom prostoru koji je izuzetno bogat našom tradicijom, duhovnošću, baštinom. Prostor u kom se nalazi naše bogato kulturno-historijsko, duhovno, povijesno naslijeđe. Prosotor je razuđen, to je čitava Hercegovina i jugozapad Bosane. Prostor u kojem susrećemo i mediteran i kontinentalnu klimu. Gdje imamo na padinam Bjelašnice džemat Lukomir kao naseljeno mjesto na najvećoj nadmorskoj visini u Bosni i Hercegovini, gdje imamo Neum, naš lučki grad, izlaz na more. Prostor gdje susrećemo Trebinje sa svojim mirisom mediterana… To je prostor u kom je čovjek rođen, u kom je najviše vremena proveo, prostor s kojim ste se srodili, u kom su učinjeni priv koraci, poznanstva, ostvarivanja, učenja… To je prostor koji nama je davao , obogaćivao nas da bi smo mu danas mogli vraćati i razumjeti ga. To je važna poveznica u našem misijskom radu. Ima svako podneblje svoje specifičnosti, vrlo važne, vrlo bitne specifičnosti koje niti se mogu niti se smiju devalvirati. Moraju se uozbiljavati, uobziravati. Mora se kod planiranja vjerskog, prosvjetNog, kulturnog djelovanja zajednice posmatrati kao osnova, kao temelj. Treba razumjeti kontekst, džemat, ljude. Na našem muftijstvu imate posebnosti od grada do grada, od sredine do sredine. Preći Neretvu na istočnu il zapadnu stranu znači preći iz jednog u drugi kontekst. Vrlo je važno sroditi se s tim, prihvatiti to i tražiti najbolji koncept, najbolji način kako djelovati u tom prostoru.
Čitav razgovor možete pogledati na youtub kanalu ISLAM EDU