Autor: Ammar-ef. Cikotić, vojni imam
Hidžra jezički znači selidbu iz jednog mjesta u drugo. Kada spomenemo “hidžru” to nas podsjeti na događaj iz 622. godine kada se Poslanik, a.s., sa skupinom vjernika preselio iz Mekke u Medinu. Kasnije će hazreti Omer, u doba svog hilafeta, taj događaj okarakterisati kao najznačajniji da bi se po njemu odredio početak računanja hidžretskog kalendara.
Sama riječ “Hiždra” i izvedenice iz ove riječi spomenute su u Kur’anu na preko 30 mjesta u 18 različitih sura.
Hidžra se desila kao rezultat kontinuiranog psihičkog, emotivnog i fizičkog pritiska i zlostavljanja od strane onih građana Mekke koji nisu mogli prihvatiti drugačiji svjetonazor i percepciju na život.
S druge strane, Hidžra je bila potreba da se sačuva vjera i sloboda savjesti, te da se u skladu s nalozima te vjere uredi život u zajednici i živi i ponaša u skladu s takvim ubjeđenjem.
Uzvišeni Allah traži promjene u svijesti čovjeka, jer kada nastane promjena u percepciji života – tada nastaju promjene u društvu i zajednici. Tako Allah kaže: “Allah neće izmijeniti jedan narod dok on sam sebe ne izmijeni.” (Ra’d, 11.)
Allahov Poslanik, a.s., nije čekao idealne uvjete da bi počeo s realizacijom zadatka koji je dobio od Uzvišenog Allaha, već je prionuo poslu u mjeri u kojoj su date okolnosti dozvoljavale.
Kur’an nas uči da su selidbe Allaha radi – najbolje selidbe. Poznato je da se Ibrahim, a.s., mnogo puta selio, tako je on govorio: “Ja se selim onamo kuda mi je Gospodar moj naredio, jer je On, uistinu, silan i mudar.” (Ankebut, 26.)
Poslanik, a.s., nas uči: “Muhadžir je onaj koji napusti ono što je Allah zabranio.”
Odricanje je sastavni dio svake promjene. Čovjek se ponekad mora odreći prijatelja, stilova, navika da bi uspješno realizovao svoju odluku.
Svaka promjena nosi poteškoće. Čak i promjena nabolje, kao promjene telefona, zahtijeva novo učenje, trud i vrijeme.
Poslanik, a.s., je pripremio teren za integraciju muhadžira, nemojmo zaboraviti sastanke i ugovore na Akabi, brojne izaslanike i pregovarače. Hidžra se nije desila preko noći, ona je rezultat jednog plodonosnog rada svakog člana zajednice. U tom procesu svako je obavljao svoj zadatak i nosio povjereni emanet. Zato muslimani danas slave tu generaciju koja nije iznevjerila. Oni će svijetla obraza stati pred Uzvišenog Allaha.
Svaka akcija ima svoje prvake. Neka nam u tome budu uzor plemeniti ashabi, Ebu Bekr, Alija i drugi, koji su iznijeli najveći teret Hidžre jedne cijele zajednice.
Hidžra traži promjenu svijesti, percepcije, da ništa više neće biti kao prije. Taj novi ambijent mi sami pravimo.
(Preporod.info)