U utorak, 26. septembra 2023.godine u Gradskoj džamiji u Konjicu održan je centralni program manifestacije Medžlisa Islamske zajednice Konjic „Merhaba, ej, naš Resule“.
Program je uprilične u vremenu od akšama do jacije, a na početku se okupljenim vjernicima obratio imam Gradske džamije Ensar ef. Zalihić koji je podsjetio da se nalazimo u posebnoj noći, noći 12. rebiul-evvela, koju tradicionalno dočekujemo i doživljavamo kao noć rođenja posljednjeg Božijeg Poslanika, Muhammeda,a.s.
U svom obraćanju, glavni imam MIZ Konjic Refik ef. Delić je istakao da je sjećanje na Poslanika, sjećanje na ispravnost života i posebno naglasio potrebu da Poslanikovu blagost u ophođenju njegujemo kao veoma važan sunnet za kojim vapi današnje vrijeme, kao ukras, a i kao najbolju branu protiv gibeta i drugim oblika ružne riječi.
-Postali smo grubi jedni prema drugima, a mehki prema onima koji nam dobro nit misle nit čine – kazao je Refik efendija podsjećajući na dio 29. ajeta sure El-Feth „Muhammed je Allahov poslanik, a njegovi sljedbenici su strogi prema nevjernicima, a samilosni među sobom…“
Mevludski program učili su imami MIZ Konjic a predavanje je održao mr. Meho ef. Šljivo, voditelj Odjela za hatabet, vaz i iršad Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini.
Meho efendija je podsjetio da smo o Poslaniku puno toga i čuli i pročitali, ali da ga nekad, nehotično, tim predavanjima i tekstovima znamo i zaklonit od sebe u njegovoj punini.
“Vidjećemo da mnogo knjiga Poslanika posmatra kroz bitke koje vodio pa bi neko pomislio da je to samo Poslanik ratnik. A nije samo to. Bio je učitelj, glava porodice, trgovac, državnik, politički i društveni vođa, vojni zapovjednik. U Poslaniku uzor, utjehu, inspiraciju može naći i siroče, jer bio je siroče, i siromah jer bio je siromah, i onaj ko je izgubio dijete jer i on je izgubio dijete, ko je izgubio supružnika jer i on je izgubio supružnika, koji je gladan jer i on je bio gladan, žedan, ponižavan, pred velikim izazovima s kojima se naši i ne mogu usporediti, a mogu nam i trebaju biti izvor nade, pouke i olakšanja …”
Podsjetio je na Poslanikov odlazak u Taif i dijelove Poslanikove dove koju je učio nakon ponižavajućeg odnosa stanovnika Taifa prema njemu, pojašnjavajući Poslanikovo stanje kroz riječi ove dove čiji sadržaj treba da bude pouka i za vjernike danas u našim stanjima, nevoljama, nedaćama, izazozovima i svemu onom u čem se nalazimo i možemo naći.
Dodao je da su u slijeđenju Poslanikove, a. s., prakse, muslimani pozvani da pronađu pravu mjeru između krajnosti, poput relativiziranja nasljeđa Muhammeda, a. s., i očitog formalizma u prakticiranju sunneta.
– Osim formalnog oponašanja Poslanika, a. s., koji se ogleda u nekim vanjskim i vidljivim formama prakticiranja sunneta, postoji i ona zahtjevnija etička, unutarnja dimenzija sunneta.
Sljedbenici Poslanika, a. s., obavezuju se da iz svoga srca odstrane mržnju, zavist, škrtost i oholost, da se okite čestitim ahlakom i edebom.
Kada je riječ o moralnim principima Muhammed, a. s., na njih nije gledao kao na neke više apstraktne vrijednosti, već je te principe pretvarao u životne vrijednosti – naveo je Šljivo.